Silnik liniowy z magnesami trwałymi to właściwie wielobiegunowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, gdzie wirnik, a także stojan, rozciągnięte są w płaszczyźnie. Silnik nie wykonuje ruchu obrotowego, lecz posuwisty.
Zastosowanie określi, która część maszyny stanowi sztywną, nieruchomą część, która część ruchomą, i która część maszyny jest zasilana. Stojan zazwyczaj rozwinięty jest na całej długości bieżni. Wirnik zasłania małą część i znajduje się na przesuwanej części konstrukcji. Zasilana część zawsze tworzona jest przez pakiet elektrotechnicznych blach ferromagnetycznych oraz uzwojenie trójfazowe. Naprzeciwko zasilanej części znajduje się część (płyta stalowa) z naklejonymi magnesami trwałymi z ziem rzadkich. Doprowadzenie prądu do zasilanej części powoduje powstanie pola magnetycznego, a jego interakcja z polem magnetycznym magnesów trwałych wywoła oddziaływanie sił, które wprowadzą urządzenie w ruch. Części ruchomej stawiane są wysokie wymagania w postaci niekorzystnej konieczności ruchomych przewodów zasilających, chłodzenia (wodnego) lub przewodów do czujników pozycji. Wszystko jednak zależy od konstrukcji maszyny.
Na zlecenie produkujemy części napędów liniowych z magnesami trwałymi wykonywane jako pojedyncze egzemplarze lub małe serie. Skupiamy się na specjalnych zastosowaniach o wysokich wymaganiach względem jakości wykonania. We własnym laboratorium badawczym testujemy właściwości magnetyczne pojedynczych magnesów, a także całego finalnego zespołu.