Sprzęgła magnetyczne umożliwiają przenoszenie momentu obrotowego bez konieczności kontaktu fizycznego ich poszczególnych części. Działają na podobnej zasadzie jak silniki elektryczne z magnesami trwałymi. Sprzęgło składa się z dwóch „cylindrów“ z naklejonymi magnesami, tworzącymi strukturę wielobiegunową – cylinder wewnętrzny z magnesami naklejonymi na średnicy zewnętrznej, większy cylinder z magnesami naklejonymi na średnicy wewnętrznej, oba cylindry są wsunięte w siebie. Część zewnętrzna bywa zazwyczaj podłączona do jednostki napędowej. Bieguny na jednym cylindrze znajdują się naprzeciwko odwrotnie magnesowanym biegunów drugiego cylindra (Północ – Południe) i wytwarzają silne pole magnetyczne, dzięki któremu oba cylindry obracają się synchronicznie.W przypadku przeciążenia bieguny obu części sprzęgła ślizgają się względem siebie, dzięki czemu obciążenie jest chronione przed zbyt dużym momentem.
Produkujemy synchroniczne sprzęgła magnetyczne z magnesami trwałymi. Skupiamy się na specjalnych zastosowaniach o wysokich wymaganiach względem jakości wykonania. We własnym laboratorium badawczym testujemy właściwości magnetyczne poszczególnych magnesów, a także finalnych zespołów/zestawów oraz wytrzymałość połączeń klejonych. Do kontroli wymiarów dysponujemy współrzędnościową maszyną pomiarową (CMM), a wyważanie przeprowadzamy na naszej własnej wyważarce. Za pomocą metody elementów skończonych (FEM) potrafimy zaprojektować lub optymalizować stosowne rozwiązanie.
Sprzęgła magnetyczne można znaleźć w pompach, sprężarkach, dozownikach i innych zastosowaniach. Tam, gdzie stosowane są ekstremalnie toksyczne substancje, lub w inny sposób agresywne media, konieczne jest hermetyczne oddzielenie poszczególnych części urządzenia. Sprzęgła magnetyczne działają jako „bariera“, a zdolność do „poślizgu“ biegunów w przypadku przeciążenia minimalizuje ryzyko uszkodzenia pompy i podłączonych urządzeń. Kolejną z zalet sprzęgieł magnetycznych jest też fakt, że nie wymagają konserwacji, pomagają zmniejszać drgania, częściowo kompensują niewspółosiowość wałów poszczególnych części i ograniczają maksymalny moment obrotowy elementów.
Synchroniczne sprzęgła magnetyczne są produkowane nie tylko w wersji „cylindrycznej“, lecz także jako „tarczowe“, które można zastosować tam, gdzie nie ma wystarczającej przestrzeni dla sprzęgła cylindrycznego. Chodzi o dwie płaskie części z magnesami naklejonymi na wewnętrznych, wzajemnie przeciwnych stronach. Tarczowe sprzęgła magnetyczne oferują wszystkie zalety „cylindrycznych“ sprzęgieł magnetycznych, jednak zazwyczaj przenoszą mniejszy moment obrotowy.
W sprzęgłach magnetycznych stosowane są neodymowe, a także samarowe magnesy trwałe. To, który z nich zostanie użyty, zależy od zastosowania. Magnesy trwałe na bazie neodymu mają większy strumień magnetyczny, a zatem przeniosą większy moment obrotowy, jednak ich zastosowanie jest ograniczone klasą temperaturową magnesu. Magnesów tych można użyć w temperaturach do ok. 230°C, i co więcej, są podatne na korozję. Magnesy samarowe znajdują zastosowanie tam, gdzie kończą się możliwości magnesów neodymowych. Magnesy na bazie samaru mają wysoką odporność temperaturową, do 350°C oraz znakomitą odporność na korozję.