Magnesy trwałe są najczęściej magnesowane dwubiegunowo. Wielobiegunowy obwód magnetyczny (na przykład wirnik PMSM), trzeba z takich dwubiegunowych magnesów złożyć. Bardziej efektywnym rozwiązaniem są jednak magnesy wielobiegunowe, które mogą być namagnesowane nawet w dziesiątkach biegunów. Dostępne są spiekane magnesy neodymowe o orientacji promieniowej, przeznaczone przede wszystkim do napędów. Magnesy te są anizotropowe, a ich promieniowa orientacja cząsteczek odbywa się zatem już na etapie produkcji. Wielobiegunowe magnesy spajane tworzywem sztucznym stosowane są nie tylko w napędach, lecz także w enkoderach i hamulcach. Bardzo częste występowanie można zaobserwować w branży automotive, która wymaga produkcji certyfikowanej przez IATF 16949.
Wielobiegunowe magnesy neodymowe umożliwiają bardziej efektywny montaż obrotowego elementu wielobiegunowego. Zamiast montażu z pojedynczych segmentów, magnesy wielobiegunowe można bardzo szybko przetworzyć. Ze względu na koszty, technologia ta zaczyna być opłacalna dopiero w przypadku większych serii.
Technologia ta umożliwia efektywne wyprodukowanie magnesu wielobiegunowego, odpowiedniego do napędów o mniejszej mocy lub do enkoderów i innych czujników, wykorzystujących wielobiegunowe pole magnetyczne.
Pomagamy Ci szukać nowych dróg. Potrafimy analizować istniejące rozwiązania. Na podstawie dalszych pomiarów i modelowania zaprojektujemy odpowiedni materiał oraz optymalny sposób magnesowania do produkcji magnesu wielobiegunowego.